Řecký jogurt - zdravější volba

6. ledna 2015 v 15:46 | SoWa |  Food
Jak jistě víte, tento jogurt je zejména dobrý pro ty, co si chtějí udržet váhu, cvičí, sportují,udržují kondici.
Mezi tyto osoby patřím i já a proto vím, že ne vždy si můžu dovolit tento jogurt, ale pokud ano, tak to jistě dělám a proč?
Má totiž jisté výhody, které pokud se chcete dozvědet























<<< rozklikněte celý článek >>>



Zatímco klasické bílé jogurty obsahují také četné zdravotní výhody (včetně probiotik), výživové statistiky řeckého jogurtu a klasického jogurtu jsou odlišné.


Například:
Bílkoviny
Řecký jogurt obsahuje 2x více bílkovin než klasický bílý jogurt. Přibližně 200 g řeckého jogurtu obsahuje 20 g bílkovin, zatímco klasický bílý jogurt obsahuje pouze 11 - 13 g bílkovin. Řecký jogurt je oblíbený u lidí, kteří pravidelně cvičí, snaží se zhubnout nebo udržovat váhu, protože pomáhá zahnat hlad.

Sacharidy
Řecký jogurt obsahuje méně sacharidů, než klasický bílý jogurt. To by mohlo být přínosem pro diabetiky, kteří musí kontrolovat svůj příjem sacharidů.

Vápník
Klasický bílý jogurt obsahuje asi 3x více vápníku než řecký jogurt. Oba jogurty jsou ale považovány za skvělý zdroj vápníku.

Sodík
Řecký jogurt má o polovinu více sodíku než klasický.

Kalorie a tuky
Řecký jogurt obsahuje větší množství kalorií a tuku, jako klasický. Odtučněná verze řeckého jogurtu, která je vyrobena z nízkotučného mléka, má přibližně stejný obsah kalorií a tuku než klasický.

Textura
Řecký jogurt je mnohem silnější a krémovější než běžný jogurt. Řecký jogurt se může také používat v kuchyni. Nesráží se totiž jako normální bílý jogurt.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama